MENU

1 gru 2010

Przepis na kruche ciasteczka Babci Józi

Te ciasteczka piecze moja Babcia. Uwielbiam ich smak, zapach i kolor. Polecam je w szczególności teraz na Święta. Z podanych składników zrobicie ok. 80-100 ciasteczek (w zależności od kształtu i wielkości). Zarówno te z galaretką jak i bez są pyszne. Jeżeli zrobimy opcję z galaretką możemy je użyć jako ozdoby choinkowe.

składniki:
½ kg mąki
3 żółtka
kostka schłodzonego masła (250g)
1,5 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
szklanka cukru
odrobina esencji waniliowej bądź ziarenka ze świeżej laski wanilii ( jeżeli nie mamy dodajmy cukier waniliowy)
opcjonalnie: różne kolorowe galaretki.
cukier puder do posypania
wykonanie:
nagrzewamy piekarnik na 160 stopni. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia przez sitko, dodajemy schłodzone masło i siekamy wszystko nożem. Dodajemy żółtka i cukier oraz wanilie. Ciasto zagniatamy. Wałkujemy na grubość ok. 0,5 cm, od czasu do czasu podsypując odrobina mąki, aby ciasto się nie przywarło. Wykrajamy foremkami ciasteczka. Możemy wykrajać w ciasteczkach otworki do, których opcjonalnie wlewamy tężejącą galaretkę. Na blaszce piekarnikowej układamy papier do pieczenia a na nim ciasteczka. Pieczemy ok. 30 minut, aż się zarumienią. Jeżeli mamy jedną blaszkę pozostałe ciasto możemy podzielić na części i włożyć do lodówki. Wyjmujemy porcje, wycinamy ciasteczka i pieczemy. Do upieczonych i wystudzonych ciasteczek dodajemy galaretkę. Każdą galaretkę gotujemy osobno w 150 ml wody. Wszystkie posypujemy cukrem pudrem. Smacznego!

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Wreszcie udalo mi sie znalezc przepis na idealne kruche ciateczka!
Zamiast dzemu, posmarowalam je lukrem...palce lizac!

Dzieki za przepis!

Kinga

Anonimowy pisze...

Bardzo się cieszę, zapraszam Cię do wypróbowania innych przepisów. Pozdrawiam,Laura

Anonimowy pisze...

witam wszystkich to i ja ide robic te ciasteczka

Anonimowy pisze...

wspaniałe te ciasteczka po prostu pycha,maz domaga sie wiecej wiec zaraz je ponownie zrobie,dziekuje za przepis

Anonimowy pisze...

Pyszne ciastecka , ja chceć przepis na babeczki

Anonimowy pisze...

świetne ciacha, przed chwilą je zrobiłem, palce lizać :)